Penang

7 juni 2014 - Penang George Town, Maleisië

1e  en 2e dag:
Mooie boottocht gehad? Zee was rustig tussen de eilanden. Wij keken eigenlijk op van de skyline van Georgetown op Penang. Er staan tig hoge hotels en uiteraard bankgebouwen die de skyline bepalen. Het is een grote stad, waar de Engelse invloeden nog goed te herkennen zijn. Ook is er een Indische en een Chineese wijk. Het is hier inderdaad een smeltkroes van culturen. Wij blijven ons verbazen hoeveel eetgelegenheden hier overal zijn. Dit gaat uiteraard gepaard met zeer veel verschillende geuren. Met de scooter naar en waterval geweest, maar dat was niet zo spectaculair omdat het nu geen moessontijd is. Ook een tropical fruit farm bezocht. Leuk om te zien en een mooi rit er naar toe, door de "bergen". Uiteraard een heerlijk verse fruitcoctail en een bord fruit genomen. Wij hebben een mooi hotel aan de Gurney-drive. Dit is een grote boulevard en in de avond erg gezellig.
3e dag:
Met de scooter naar Georgetown geweest. Buskaartjes geregeld voor vervoer naar de Cameron Highlands. De clocktower bekeken en fort Cornwallis bezocht. Een beetje cultuur happen. Ook hier hebben de Hollanders in het verleden de nodige invloed gehad. Een Indiase tempel bezocht waar wij geen foto's mochten maken maar na wat geld "geofferd" te hebben, 2 Rym, mocht het wel. Een 3D-streetart museum bezocht. Was erg leuk zoals op de foto's te zien is. Het is een bloedhete dag vandaag. Na te hebben gegeten naar de avondmarkt geweest. Was een eindje rijden in de file, maar met de scooter overal langs. De markt waarvan men zegt dat hij 4 km lang is hadden wij redelijk snel bekeken. Het waren de bekende imitatieartikelen die de overhand hadden, vooral de handtassen voor dames. IJsje genomen, wat gedronken en in het donker de 15 km teruggereden naar het hotel.
Het verbaasd ons hoe hoog hier het Ferrari, Bentley, Maseratie en BMW gehalte is en het aantal exclusieve winkels in de megamalls.  Waarschijnlijk komen de mensen in het weekend naar hier om te shoppen.

1. Thea Manders:
    7 juni 2014
    Hoi Martin en Marion,

wat zien en doen jullie veel! Krijgen jullie wel genoeg rust? Superleuk die streetart. Groet, Thea
  2. Alieke:
    8 juni 2014
    Wat een leuk verhaal weer!! Ik vind echt heel leuk om het zo ook een beetje te beleven! Klink zo goed dat lekkere fruit!! En die mooie scooter tochten!! Klinkt allaal erg mooi!

xxxxx
  3. John en els:
    8 juni 2014
    Wat een mooie foto's.
    Vooral die van het snoeien is heel apart.
    Geniet er nog even van.

John&Els.