Cameron Highlands

11 juni 2014 - Cameron Highlands, Maleisië

Na een lange busreis aangekomen in de Highlands.
Het was een mooie rit door de bergen met geweldige vergezichten. Nadeel is, dat er maar 1 weg door de Higlands loopt. Met bussen en vrachtauto's gaat dat dan niet snel. Tevens liggen alle plaatsen aan deze 2-baansweg. In alle dorpen, plaatsen en gehuchten zijn activiteiten zoals markten en aardbeienkwekerijen. Weer een scooter gehuurd, was nu een schakelbak en een wheely was mogelijk. Wij mochten maar over bepaalde wegen rijden omdat het anders te stijl was voor het brikkie. Bezoek gebracht aan de theeplantages en een in stand gehouden ouderwetse thee"fabriek".  Theeplantages zijn er zover je kunt kijken. De temperatuur is hier aanzienlijk lager dan op zeeniveau.  Hier zitten wij ongeveer op 2000 mrt hoogte en het is aangenaam om wat te lopen en in de zon te zitten. Hier zijn zeer veel aardbeienkwekerijen, die het landschap in negatieve zin bepalen. Dit zijn giga kassen van kunststof waar hele dalen mee vol staan.  Ook en bloemenkwekerij bezocht. Hier zie je dat het arbeidsloon laag is, waardoor er weinig mechanische hulpmiddelen worden aangewend. Bij de bloemenkweker was de brug kennelijk al een tijdje stuk, nou dan alles maar met de hand naar de weg brengen. Morgen vertrekken wij richting Pangkor. 2 dagen verblijf in de Cameron Higlands is lang genoeg om alles gezien te hebben. Wel leuk dat we er geweest zijn, totaal ander Maleisie.

1. Leo:
    11 juni 2014
    Is allemaal interassant. Lijkt ons een heel boeiende reis waar je heel lang op terug zult kijken,. Geniet er nog maar van. Gr LeBe het zonnige en zeer warme kroatie(Krk)