Langkawi 3

5 juni 2014 - Langkawi, Maleisië

3e dag: met de scooter dwars het eiland over naar het noorden. Bezoek gebracht aan Kraft-complex waar men allerlei lokaal handwerkzaamheden laat zien, zoals batikken, sieraden maken, riet vlechten e.d. Was leuk om te zien. Ook 2 kleine musea bezocht op het complex. Onderweg de dagelijkse bui water gehad, maar met een poncho van een paar centen, kom je het land droog door. Waterbuffels lopen op en naast de weg dus blijven opletten. Kijken boos en willen niet graag op de foto. In een jachthaven wat gedronken in een Arabisch restaurant, waar alle mannen aan de waterpijpen zaten te lurken. Voor de kabelbaan was het weer niet mooi genoeg en gaan wij morgen proberen. Bij terugkomst scheen de zon en zijn wij naar het strand gewest. Tanken is hier wel lachen, jawel 0,46 euro voor een liter.
4e dag: onweer en regen. Volgens beheerster zat de wind in de Westhoek en dat was niet goed. In de middag klaarde het op en zijn wij er nog even op uit gegaan met de scooter. Kabelbaan ging het niet meer worden. Nog wel wilde apen gezien langs de weg, maar het is niet mogelijk om die te te fotograferen. Schieten gelijk het bos in als je in de buurt komt. Ferrykaartjes geregeld voor morgen. Om 14.30 uur de oversteek, van een paar uur naar Penang, lijkt ons wel leuk, als de zee ten minste kalm is. Dus ook nog even cruisen. Nu scooter wegbrengen en naar de ferry.