Evaluatie vakantie

17 juni 2014 - Klia, Maleisië

Vandaag en gisteren nog wat in KL gelopen en de grootste mall bekeken. Niet te geloven er raast gewoon een giga 8-baan door het winkelcentrum van een paar 100 winkels. Nog een Hindoe- en Chinese tempel bezocht. Nu laatste bericht voor terugreis. Zijn nu op luchthaven van KL.

Wij hebben van onze vakantie ongelooflijk genoten. Het reizen was ons niet te veel gezien het aantal dagen wat wij hadden.
Alles is volgens verwachting verlopen m.u.v. de Cameron Highlands. Wij vonden dat dit overal te rooskleurig was omschreven, een 2-daags verblijf is lang genoeg.
Wat ons in negatieve zin opviel was: de vervuiling op sommige plaatsen langs de wegen, de onvriendelijke houding van taxi-en buschauffeurs en de prijzen van koffie en bier. Dit laatste heeft te maken dat Maleisië een moslimstaat is, waar men dus in principe geen koffie en alcohol drinkt. Duidelijk is dat men in Thailand leeft van het toerisme en hier nog niet. Uit weinig blijkt dat de bewoners de slogan "Visit  Maleisië 2014" ondersteund.
Maar dit heeft onze vakantie niet negatief beïnvloed.
Het aantal Europeesche toeristen welke wij hebben gezien was minimaal, kan ook zijn omdat wij buiten het seizoen in Maleisië waren. Wij zullen nog lang, met plezier terug kunnen kijken op deze reis. Wij hopen dat jullie onze blog leuk vonden en wij bedanken jullie voor de reacties.

1. Lidia:
    17 juni 2014
    Hele goeie terugreis. Wij hebben genoten van jullie verslag en de prachtige foto's. Wat gaat het toch snel als je het naar je zin hebt hè. Hartelijke groeten en tot horens Ton en Lidia.
  2. Marianne.:
    17 juni 2014
    Hallo Martin en Marion, ik heb van jullie reis verhalen en mooie foto's genoten. Hou het vakantie gevoel nog even vast.
    Zodra je 1 stap over de drempel thuis zet gaat het leven in Tiel weer beginnen.
    Maar dit jaar staat jullie ook iets moois te wachten, daar kun je ook weer samen van gaan genieten.
    Lieve mensen, welkom thuis weer....!!!
  3. Familie de bruin:
    17 juni 2014
    Jammer dat we nu geen blogs meer ontvangen. We vonden het erg leuk om op deze manier met jullie mee te reizen.
    Xxx
  4. Ilse:
    17 juni 2014
    Jeetje, wat vliegt de tijd! Fijn dat jullie genoten hebben. Ben benieuwd naar jullie verhalen en foto´s. Een hele goede terugreis!
    X
  5. Thea Manders:
    Martin en Marion,

ik heb genoten van jullie reisverhalen: veel belevenissen, veel wetenswaardigheden en mooie foto's. Ik heb over jullie schouder een inkijkje gekregen in een andere cultuur. Goede reis naar huis!
    Thea
  6. Tonny:
    18 juni 2014
    Hoi Martin&Marion,
    Wij hebben genoten van jullie reisverhalen en werkelijk schitterende foto's. Fijn dat jullie het zo naar de zin hebben gehad. Nu weer uitkijken naar het kleine wonder wat gaat komen.
    Lieve groetjes.
  7. John en els:
    20 juni 2014
    Wij hebben genoten van jullie reis verhaal.
    Bedankt.
    En de volgende verrassing voor jullie is al onderweg.
    Wat gaat de tijd snel hè .

Groetjes John en Els.